Letošní ocenění za největší množství prodaného českého chřestu putuje do Lidlu. V průběhu jara si zákazníci z jeho prodejen odnesli více než 60 tun „bílého zlata“ pocházejícího od společnosti Český chřest z farmy Hostín u Vojkovic. Společnost Lidl ve čtvrtek 1. září v prostorách Národního zemědělského muzea ocenil ministr zemědělství Zdeněk Nekula.
Nedílnou součástí firemní strategie společnosti Lidl je dlouhodobá podpora tuzemských dodavatelů. V nabídce je jejich práce zastoupena především v podobě čerstvých potravin jako je maso, mléčné výrobky a pečivo, ale také celou řadou trvanlivých potravin, nápojů a samozřejmě také ovocem a zeleninou. O fungující spolupráci svědčí spokojení zákazníci, nejnověji také ocenění Lidlu coby nejlepšího prodejce českého chřestu. V sezoně, která začíná počátkem května a trvá do druhé poloviny června, najdou zákazníci v prodejnách Lidl chřest bílý i zelený ve svazcích po 500 g.
Ocenění Lidlu předal ministr zemědělství Zdeněk Nekula v Národním zemědělském muzeu. „Velice si toho vážíme, ocenění je výsledkem naší dlouholeté a profesionální spolupráce s tuzemskými dodavateli. Právě díky nim můžeme našim zákazníkům nabízet zboží té nejvyšší kvality za výhodné ceny. Spolupráci s domácími výrobci chceme proto i nadále prohlubovat,“ hodnotí Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za nákup.
v akci s podtitulem Ochutnejte to nejlepší z regionů poprvé představili regionální dodavatelé s nabídkou lokálních výrobků. V loňském roce do řad privátních značek Lidlu přibyla novinka v podobě výrobků Náš kraj, které se vyznačují vysokou kvalitou a pocházejí od tuzemských dodavatelů. O privátní značky od českých dodavatelů je přitom zájem i v zahraničí. Svědčí o tom výsledky jejich vývozu v roce 2021. Loňský rok se stal z hlediska finančního objemu rekordním a celková částka přesáhla hodnotu 11,2 miliard korun. Společně s Lidlem své výrobky vyvezlo 190 tuzemských dodavatelů celkem do 29 zemí Evropy a USA.